Praktijkinformatie

Medisch Centrum Den Bosch Noord is een eerstelijns zorgaanbieder.

Wij verlenen zorg op 2 locaties in Den Bosch: Maaspoort en Empel.

Visie

Wij staan voor een goed bereikbare huisartsenpraktijk, waarbij wij er naar streven dat patiënten een vaste huisarts hebben. De huisarts wordt ondersteund door een hecht team van zorgverleners  die opgeleid zijn om onder supervisie of in een zogenaamde verlengde arm constructie met de huisarts te werken. Wij staan voor kwalitatief goede zorg en hebben ontwikkeling hoog in het vaandel staan. Wij leveren persoonlijke en betrokken zorg vanuit een huisartsenpraktijk waar met plezier wordt gewerkt en waar goede contacten worden onderhouden met andere zorgverleners in de regio.

 

 

NVZB

Niet verschenen zonder bericht

De drukte binnen onze huisartsenpraktijken neemt toe en om iedereen op korte termijn een plaats te kunnen bieden, hanteren wij een No-Show/ Niet verschenen beleid. Op advies van de Landelijke Huisartsen Vereniging (LHV) hebben wij met ingang van 1 april 2025 een ‘no-show’ (niet verschenen) regeling ingevoerd. Dit betekent dat als u niet verschijnt op uw afspraak of deze te laat afzegt, u eenmalig schriftelijk een waarschuwing ontvangt. Wanneer er een tweede keer een afspraak wordt gemist, krijgt u een factuur thuis gestuurd. Wij achten deze regeling noodzakelijk omdat wij merken dat er steeds vaker patiënten, zonder bericht, niet komen op hun afspraak. Hiermee gaat onnodig spreekuurtijd verloren en kunnen andere patiënten minder snel terecht, die dan graag uw plek in de agenda hadden willen hebben.

Het no showtarief bedraagt:

  • €30,- voor een enkel consult
  • €60,- voor een dubbel consult
 

Dit geldt voor afspraken bij al onze medewerkers. Voor afspraken bij de praktijkondersteuners (POH- Somatiek en POH-GGZ) rekenen wij standaard een dubbel consult. Let op, deze rekening wordt niet door de zorgverzekeraar vergoed!

Kunt u niet op uw afspraak komen?
Wij begrijpen dat er soms redenen kunnen zijn, waardoor u niet kunt komen. Wij verzoeken u om uw afspraak uiterlijk 24 uur van tevoren telefonisch (of per mail in het weekend) af te zeggen, zodat wij een andere patiënt kunnen inplannen. Wij rekenen op uw medewerking en danken voor uw begrip.

Privacy

Om goede medische zorg te kunnen verlenen, leggen wij uw contactgegevens en medische gegevens vast. Wij doen dit in lijn met de Wet op de Geneeskundige Behandelovereenkomst (WGBO) en de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Dat wil zeggen dat uw medische gegevens alleen verzameld en gebruikt worden voor:

  • Zorgverlening;
  • Financiële afhandeling;
  • Doelmatig beheer, beleid en kwaliteitsdoeleinden;
  • Ondersteuning van wetenschappelijk onderzoek, onderwijs en voorlichting.


Wij wisselen gegevens enkel en uitsluitend doelgericht uit met andere zorgaanbieders en zorginstellingen, zoals huisartsen, apotheken, ziekenhuizen, Jeroen Bosch Huisartsen, fysiotherapeuten en thuiszorg. Dit doen wij via beveiligde systemen. Onze medewerkers en huisartsen raadplegen uw gegevens enkel indien dat noodzakelijk is voor het uitvoeren van hun taken.

Wij bewaren uw gegevens zolang dat nodig is voor het verlenen van zorg en zolang de wet ons verplicht om deze gegevens te bewaren. Na deze termijn (20 jaar na de laatste medische behandeling volgens de wet) zullen wij uw gegevens verwijderen.

Door u in te schrijven bij onze praktijk, gaat u akkoord met de manier waarop de praktijk uw gegevens verwerkt. Ook verklaart u de privacy van andere betrokkenen d.w.z. patiënten en zorgverleners te respecteren. Indien we uw gegevens niet mogen delen voor onderzoeksdoeleinden, kunt u dit bij ons aangeven.

Kwaliteitskeurmerk

Onze praktijk draagt het kwaliteitskeurmerk van het Nederlands Huisartsen Genootschap (NHG). Dit is het keurmerk waarmee de kwaliteit van werken binnen de praktijk gegarandeerd is. Wij streven elke dag naar goede, verantwoorde zorg en tevreden patiënten. Behouden en verbeteren van de kwaliteit van onze zorg is een proces dat doorlopend onze aandacht heeft.

Complimenten & Klachten

Heeft u een tip of compliment?

Met uw tip kunnen wij de dienstverlening in onze huisartsenpraktijk naar een hoger niveau tillen. En complimenten geven ons extra energie om onze zorg vol enthousiasme te blijven leveren en de praktijk nog beter te maken. Geef uw tip of compliment door aan uw huisarts of aan de assistente. U kunt ook onderstaand formulier invullen.

Heeft u een klacht? 

We willen u vragen dit met uw zorgverlener te bespreken.

Wij geloven in een open en transparante communicatie. Wanneer u ons op de hoogte stelt dat u ontevreden bent, dan kunnen wij proberen samen naar een oplossing te zoeken. U kunt telefonisch, per mail of via onderstaand formulier contact met ons opnemen.

Geschillencommissie

Als u er na het bespreken van uw klacht niet met ons uitkomt, dan kunt u contact opnemen met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris.

De praktijk is aangesloten bij SKGE (Stichting Klachten en Geschillen Eerstelijnszorg). U kunt het klachtenformulier op de website van SKGE invullen. De klachtenfunctionaris is ook bereikbaar op telefoonnummer 088-0229190.

De klachtenfunctionaris kiest geen partij en heeft daarom geen oordeel. Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk.

Visie

Wij staan voor een goed bereikbare huisartsenpraktijk, waarbij wij er naar streven dat patiënten een vaste huisarts hebben. De huisarts wordt ondersteund door een hecht team van zorgverleners  die opgeleid zijn om onder supervisie of in een zogenaamde verlengde arm constructie met de huisarts te werken. Wij staan voor kwalitatief goede zorg en hebben ontwikkeling hoog in het vaandel staan. Wij leveren persoonlijke en betrokken zorg vanuit een huisartsenpraktijk waar met plezier wordt gewerkt en waar goede contacten worden onderhouden met andere zorgverleners in de regio.

Privacy

Om goede medische zorg te kunnen verlenen, leggen wij uw contactgegevens en medische gegevens vast. Wij doen dit in lijn met de Wet op de Geneeskundige Behandelovereenkomst (WGBO) en de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Dat wil zeggen dat uw medische gegevens alleen verzameld en gebruikt worden voor:

  • Zorgverlening;
  • Financiële afhandeling;
  • Doelmatig beheer, beleid en kwaliteitsdoeleinden;
  • Ondersteuning van wetenschappelijk onderzoek, onderwijs en voorlichting.


Wij wisselen gegevens enkel en uitsluitend doelgericht uit met andere zorgaanbieders en zorginstellingen, zoals huisartsen, apotheken, ziekenhuizen, Jeroen Bosch Huisartsen, fysiotherapeuten en thuiszorg. Dit doen wij via beveiligde systemen. Onze medewerkers en huisartsen raadplegen uw gegevens enkel indien dat noodzakelijk is voor het uitvoeren van hun taken.

Wij bewaren uw gegevens zolang dat nodig is voor het verlenen van zorg en zolang de wet ons verplicht om deze gegevens te bewaren. Na deze termijn (20 jaar na de laatste medische behandeling volgens de wet) zullen wij uw gegevens verwijderen.

Door u in te schrijven bij onze praktijk, gaat u akkoord met de manier waarop de praktijk uw gegevens verwerkt. Ook verklaart u de privacy van andere betrokkenen d.w.z. patiënten en zorgverleners te respecteren. Indien we uw gegevens niet mogen delen voor onderzoeksdoeleinden, kunt u dit bij ons aangeven.

Kwaliteitskeurmerk

Onze praktijk draagt het kwaliteitskeurmerk van het Nederlands Huisartsen Genootschap (NHG). Dit is het keurmerk waarmee de kwaliteit van werken binnen de praktijk gegarandeerd is. Wij streven elke dag naar goede, verantwoorde zorg en tevreden patiënten. Behouden en verbeteren van de kwaliteit van onze zorg is een proces dat doorlopend onze aandacht heeft.

Complimenten & Klachten

Heeft u een tip of compliment?

Met uw tip kunnen wij de dienstverlening in onze huisartsenpraktijk naar een hoger niveau tillen. En complimenten geven ons extra energie om onze zorg vol enthousiasme te blijven leveren en de praktijk nog beter te maken. Geef uw tip of compliment door aan uw huisarts of aan de assistente. U kunt ook onderstaand formulier invullen.

Heeft u een klacht? 

We willen u vragen dit met uw zorgverlener te bespreken.

Wij geloven in een open en transparante communicatie. Wanneer u ons op de hoogte stelt dat u ontevreden bent, dan kunnen wij proberen samen naar een oplossing te zoeken. U kunt telefonisch, per mail of via onderstaand formulier contact met ons opnemen.

Geschillencommissie

Als u er na het bespreken van uw klacht niet met ons uitkomt, dan kunt u contact opnemen met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris.

De praktijk is aangesloten bij SKGE (Stichting Klachten en Geschillen Eerstelijnszorg). U kunt het klachtenformulier op de website van SKGE invullen. De klachtenfunctionaris is ook bereikbaar op telefoonnummer 088-0229190.

De klachtenfunctionaris kiest geen partij en heeft daarom geen oordeel. Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk.

Visie

Wij staan voor een goed bereikbare huisartsenpraktijk, waarbij wij er naar streven dat patiënten een vaste huisarts hebben. De huisarts wordt ondersteund door een hecht team van zorgverleners  die opgeleid zijn om onder supervisie of in een zogenaamde verlengde arm constructie met de huisarts te werken. Wij staan voor kwalitatief goede zorg en hebben ontwikkeling hoog in het vaandel staan. Wij leveren persoonlijke en betrokken zorg vanuit een huisartsenpraktijk waar met plezier wordt gewerkt en waar goede contacten worden onderhouden met andere zorgverleners in de regio.

Privacy

Om goede medische zorg te kunnen verlenen, leggen wij uw contactgegevens en medische gegevens vast. Wij doen dit in lijn met de Wet op de Geneeskundige Behandelovereenkomst (WGBO) en de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Dat wil zeggen dat uw medische gegevens alleen verzameld en gebruikt worden voor:

  • Zorgverlening;
  • Financiële afhandeling;
  • Doelmatig beheer, beleid en kwaliteitsdoeleinden;
  • Ondersteuning van wetenschappelijk onderzoek, onderwijs en voorlichting.


Wij wisselen gegevens enkel en uitsluitend doelgericht uit met andere zorgaanbieders en zorginstellingen, zoals huisartsen, apotheken, ziekenhuizen, Jeroen Bosch Huisartsen, fysiotherapeuten en thuiszorg. Dit doen wij via beveiligde systemen. Onze medewerkers en huisartsen raadplegen uw gegevens enkel indien dat noodzakelijk is voor het uitvoeren van hun taken.

Wij bewaren uw gegevens zolang dat nodig is voor het verlenen van zorg en zolang de wet ons verplicht om deze gegevens te bewaren. Na deze termijn (20 jaar na de laatste medische behandeling volgens de wet) zullen wij uw gegevens verwijderen.

Door u in te schrijven bij onze praktijk, gaat u akkoord met de manier waarop de praktijk uw gegevens verwerkt. Ook verklaart u de privacy van andere betrokkenen d.w.z. patiënten en zorgverleners te respecteren. Indien we uw gegevens niet mogen delen voor onderzoeksdoeleinden, kunt u dit bij ons aangeven.

Kwaliteitskeurmerk

Onze praktijk draagt het kwaliteitskeurmerk van het Nederlands Huisartsen Genootschap (NHG). Dit is het keurmerk waarmee de kwaliteit van werken binnen de praktijk gegarandeerd is. Wij streven elke dag naar goede, verantwoorde zorg en tevreden patiënten. Behouden en verbeteren van de kwaliteit van onze zorg is een proces dat doorlopend onze aandacht heeft.

Complimenten & Klachten

Heeft u een tip of compliment?

Met uw tip kunnen wij de dienstverlening in onze huisartsenpraktijk naar een hoger niveau tillen. En complimenten geven ons extra energie om onze zorg vol enthousiasme te blijven leveren en de praktijk nog beter te maken. Geef uw tip of compliment door aan uw huisarts of aan de assistente. U kunt ook onderstaand formulier invullen.

Heeft u een klacht? 

We willen u vragen dit met uw zorgverlener te bespreken.

Wij geloven in een open en transparante communicatie. Wanneer u ons op de hoogte stelt dat u ontevreden bent, dan kunnen wij proberen samen naar een oplossing te zoeken. U kunt telefonisch, per mail of via onderstaand formulier contact met ons opnemen.

Geschillencommissie

Als u er na het bespreken van uw klacht niet met ons uitkomt, dan kunt u contact opnemen met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris.

De praktijk is aangesloten bij SKGE (Stichting Klachten en Geschillen Eerstelijnszorg). U kunt het klachtenformulier op de website van SKGE invullen. De klachtenfunctionaris is ook bereikbaar op telefoonnummer 088-0229190.

De klachtenfunctionaris kiest geen partij en heeft daarom geen oordeel. Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk.